Kehidupan Yang Tidak Akan Pernah Berhenti Sehingga Nyawa Diberhentikan... Suke Atau Tak Suke Itu lah Kehidupan Yang Sebenarnya...



Saturday, 7 July 2012

Love Can Make Me Crazy !!!

Cinta ? cinta yg kononya orang ckp semuanya indah , manis , bahagia .. bagi aku cinta itu... hmmmm ... ntah lah satu penyeksaan sbb macam2 benda kite kene lalui dlm PERCINTAAN ! Suke dan duke bersama-sama, memahami antare satu sama lain , jangan cepat putus asa , atau pikir benda yg negative .. Itu baru lah nama nye CINTA !

Nak diceritakan tentang kisah CINTA aku mesti kowg bosan sbb aku lah perempuan yg sllu jadi mangsa penipuan bg lelaki , sbb tu aku susah untuk terima mana2 lelaki dlam hidup aku sebagai TEMAN HIDUP ! Aku cume boleh anggap dowg sebagai orang yg aku syg dan yg boleh carring dgn aku . Lelaki yg kenal daripada aku tahu erti CINTA  semua nya lelaki yg suke bermain dengan DRAMA ! xpe , walaupun kadang-kadang kawan-kawan aku sllu nasihat jangan percaya cakap lelaki sebab semua lelaki nie sama jek . tp xpe aku percaya pada orang pecaya aku .. if dia tipu aku tuhan sllu ada untuk dy dapat balik KARMA yg dy buat dekat semua pmpn.. sedih ? buat apa kite perlu sedih untuk orang yg langsung x pedulikan tentang kesedihan kite. Kalau kite menanges air mata darah sekali pun belum tentu kite dapat apa yg kite nak kalau kite x cari jalan nye.. kawan2 selalu cakap jangan sedih tau bile aku sakit hati sbb lelaki .. xdelah aku seorang kuat hadapi semua ni , sbb aku sllu pikir bile aku , sedih , nanges , belom tentu masalah aku akan selesai so aku hadapi semua nya dengan senyuman.. walaupun kadang2 senyuman aku tu sebenarnya menyakitkan .. sebab aku dah biasa hadapi semua ni tentang lelaki. Macam kata mama aku "menanges pun x gune sbb org tu belum tentu amik tahu pasal kite''
Semangat aku adalah kawan2 , family , dan semua org yg ada kt sekeliling aku  yg syg kat aku , aku syg dowg sbb dowg lah aku boleh tersenyum.. Mungkin bagi kawan2 aku dowg mesti ckp aku ni bodoh sbb still percaya dgn lelaki yg dh tipu aku.. X kesah lah kowg ckp mcm tu , cume bagi aku , aku xnk ada musuh .. biar lah aku still contac asalkan aku x couple dgn lelaki mcm tu .. x salah untuk berkawan kan .. nama pun hidup zaman remaja semua nie dh biasa terjadi .
Masa cuti sem aku sangat mengembirakan bagi aku selepas aku dpat berita yg agak menyedihkan dan pedih bagi aku , dan itu satu rahsia yg aku x boleh nk cerita kat sini , biar lah yg tahu jek.. mana2 perempuan pun  yg dpt berita mcm aku tu akan rasa mcm nk separuh mati ! sebab sakit sgt dan susah untuk terima semua tu..Mybe aku x tahu apa punca sebenarnya dia buat semua tu , tp cume aku nk dy jujur dgn aku siapa orang tu dan apa status dy dgn orang tu , wlaupun dy xnk ngaku tp aku tahu dy bukan kawan , dy bukan ex , tp dy kekasih ko .. kalau nk diikutkan mmg susah nk terima benda ni semua sbb aku nampak bukti tu sendri , dan terlalu banyak....... bukti yg aku ada yg boleh tunjuk kan dia tu awek ko .. tp aku jadikan tu satu pengajaran bagi aku untuk aku sbar dengan semua dugaan yg ALLAH bagi kt aku , kawan2 aku ckp sabar tau kechik jgn nanges .. hehe . xdeah mybe sepatutnya aku nanges tp aku bukan seorang yg lembik tau lemah bile orang buat mcm tu , sbb kalau kite nanges orang akan ckap kite x kuat nk hadapi masalah yg lebih teruk dari tu . so aku kuat kan diri aku , smoai orang ckp aku ni budak yg kuat untuk hadapi msalah.. 
Bile dah tahu semua tu mmg makan masa untuk aku maafkan kesalahan dy , tp jujur dlm hati aku , mmg aku syg dan x boleh pisah dgn dy if dy dh buat aku macam tu . x tauh knp susah aku nk lupakan dia.. sampai kawan2 aku marah .. kowg x paham , kalau kowg ada kt tmpat aku mesti kowg paham kn.. Aku cume nk kebahagian .. x salah kan ? aku tahu dy dah sakitkan hati aku tp aku dah syg dia so nk xnk aku x bleh pisah dgn dy.. maaflah kalau keputusan aku ni buat kowg geram dgn kau... xpe kowg xperlu risau apa yg dy buat kat aku , aku akn tanggung sendiri sakit tu .. aku cume nk happy jek xnk seedih . aku harap kowg paham . 
Bile dah kembali kepada kehidupan kt kolej rasa mcm aduhhh perit pulak nk pg kolej sbb nk kene tgk muke dy :( xpelah kechik kene kuat kan !! aku cuba untuk layan dia mcm biasa tp............... ntah lah apa yg terjadi tu masih terbayang-bayang kat mata aku , susah kot nk lupakan  .. mybe dia boleh dpat balik diri aku yg dulu tp aku x mungkin dapat balik diri dia yg dulu.. aku selalu paham dia tp dia x pernah nk paham aku ... aku mintak dia berubah untuk aku , kurangkan ego , kasih pada satu , dan jangan buat apa yg aku x suke . tp boleh ke dy buat untuk aku ? hmmmmm... dunia kn . aku harap dia baca apa yg aku tulis nie. sbb aku nk dia tahu aku x pernah berubah apa2 semenjak apa yg dia buat untuk aku tp dy yg berubah sbb selalu merendahkan diri dan meninggikan ego dy.. I WILL MISS YOU AT THE FIRST TIME WE KNOW muhammad izzuddin :(

No comments:

Post a Comment